משאבי אנוש והדרכה

צריך עובדים לחברה? תן מבט שני במתדלקת

וזמנתי למשרדי חברת סטארט-אפ, שם פגשתי פקידת קבלה שתידלקה פעם למנכ”ל, 2 אנשי מכירות ששכנעו אותו לרכוש מוצר, מעצב שפגש במקרה בבית קפה ועובדים נוספים שהגיעו באותה דרך. לא תמיד צריך מודעת דרושים.
הכתבה פורסמה באתר ynet

השבוע הזמין אותי מייסד של חברת סטארט-אפ לפגישת היכרות במשרד שלו. כשנכנסתי לקבלה קיבלה אותי צעירה מקסימה, חייכנית, שירותית ואינטליגנטית. אני מודה שכבר מזמן לא ראיתי פקידת קבלה מוצלחת שכזו, שהצליחה לעשות הרבה דברים בבת אחת, והכל בשקט, בחיוך ותחת שליטה.
כשישבתי עם אותו מנכ”ל-מייסד, שיתפתי אותו בהתרשמות הטובה שקיבלתי מהתנהלות הפקידה. הוא סיפר לי שהוא גנב אותה מתחנת הדלק הקרובה, אחרי שהיא תידלקה את רכבו יחד עם שלוש מכוניות במקביל בחיוך גדול וביעילות

בשלב הבא, כשהוא הכיר לי את המוצר שהחברה מפתחת התלהבתי מאוד מהעיצוב שלו. הוא סיפר לי שאת המעצב הוא אסף בבית קפה, כשהוא ראה אותו עובד בבית הקפה השכונתי על הלפטופ, והתפעל מפרויקט העיצוב שהרשים אותו. מתברר שגם את שני אנשי המכירות הוא פגש בתערוכה שבה הם ניסו למכור לו משהו והוא כמעט השתכנע. אז הוא החליט פשוט לקנות אותם.

מעולם לא פירסם מודעת דרושים
החברה היום מונה 32 איש, שאף אחד מהם לא הגיע דרך הדף הקונבנציונלי שנקרא קורות חיים. החברה הצעירה מלאה באנשים מוכשרים ונראית מלאת פוטנציאל. המנכ”ל סיפר לי שכעיקרון הוא מעולם לא פירסם מודעת דרושים, לא השתמש בחברות השמה או בכל דרך קונבנציונלית לגיוס אנשים.

יום אחרי שיצאתי ממשרדו של אותו מנכ”ל-מייסד הסטארט-אפ, סיפרה לי סמנכ”ל משאבי אנוש בחברת תרופות בינלאומית על הקושי שלה למצוא פקידת קבלה. המתדלקת לשעבר חייכה שוב בזיכרוני. סיפרתי לסמנכ”לית את הסיפור והיא ביקשה במבצע חירום מכל אחד מהעובדים שיש לו רכב חברה לבחון את המתדלקות בשבע עיניים. נכון לכתיבת שורות אלה יש שלוש מועמדות לראיון.

איך להרחיב את החיפוש?
הדוגמאות האלה מראות שהרבה פעמים אנחנו מחפשים את המועמדים דרך אתרי דרושים, קורות חיים, רשתות חברתיות, חברות השמה, וחבר מביא חבר, אבל אנחנו מפספסים דרכי מיון ישירות ופשוטות, של היכרות פנים אל פנים: אם אנחנו מחפשים אנשי שירות – כדאי שנסתכל על האנשים שנותנים לנו שירות בנסיבות היומיומיות של חיינו. ואם מישהו ממש מוצלח, ניקח ממנו פרטים. אם אנחנו מחפשים אנשי מכירות, כדאי שנשים לב למי שמנסה למכור לנו משהו, ואם הוא טוב – ננסה לגייס אותו.

לא כדאי להסתפק במקורות הגיוס הרגילים. לצידם אני מוצאת המון תועלת ביציאה לתערוכות ולכנסים מקצועיים – שבהם אפשר לאתר אנשי מקצוע רבים בתחום הפרופסיונאלי המסוים, למשל שוק ההון, ביטוח, בריאות: נסו להיכנס לשם וסמנו מועמדים מבין האנשים שמציגים את החידושים בתחום שלהם, את הידע שלהם, את הפרויקטים שלהם. תראו מי מתבלט בתחום המקצועי, וצרו איתם קשר.

“נסיעת מבחן” למועמד
יתרון נוסף של מפגש פנים אל פנים עם אנשים פרופסיונאליים הוא שכשאתם צופים במישהו מציג את המוצר שהוא פיתח, את המחקר שהשלים, את המודל הכלכלי שהוא מיישם – אתם יכולים גם לראות איך הוא מתנהל, מדבר, מתקשר עם אנשים ועונה לשאלות. כשאתם רק צופים מהצד, אתם יכולים לראות אותו בתפקיד מקצועי מבלי שהוא בכלל מודע לכך. כך הכנס הופך להיות גם כלי גיוס, במקרה הטוב, וגם כלי סינון, מה שחוסך אכזבות בעתיד.

ולמחפשי עבודה אני מציעה להתנהג כל יום וכל הזמן כאילו המעסיק הבא שלכם נמצא בדיוק בסביבה.

הכותבת, רינת קרן-הרמן, היא מנכ”לית Mind, גיוס עובדים מקצועי וייעוץ ארגוני.

על הכותב

ממו מגזין

ממו מגזין

השאר תגובה

דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black

תפריט נגישות

הצהרת נגישות