משאבי אנוש והדרכה

מה הקשר בין תכנון אדריכלי לגיוס עובדים?

מירב רותם, סמנכ”לית משאבי אנוש לשעבר ומעצבת פנים בהווה, מסבירה איך עיצוב המשרד משפיע על תהליך הגיוס.

הרגשתם פעם איך עיצוב מוצלח פשוט ממגנט אתכם?
רוצים “למגנט” מועמדים טובים לארגון שלכם ולקצר את החיפוש הארוך ומייגע אחריהם?
אתם בטח שואלים את עצמכם מה הקשר בין גיוס, עיצוב ומגנטיות. יש קשר!
לתכנון ועיצוב המשרד, איזור ההמתנה וחדר הראיונות יש השפעה ניכרת על תחושתו של המרואיין ועל הצלחת תהליך הגיוס המורכב. בשביל למגנט מיידית את המועמד הרצוי לכם, חשוב שתייצרו לכם סביבת עבודה ממגנטת.

סמנו לכם את אזור הגיוס ובתוכו אזור המתנה, אזור ראיונות והתחילו …
לחרוט בזיכרון!
באזור ההמתנה לראיון מתחיל למעשה תהליך ה’מיגנוט’.
דאגו שיכלול חוויה חושית שתאפוף את המועמדים שלכם גם לאחר עזיבתם (וגם בדרכם לראיון הבא אצל המתחרים…). ד”ר טום פיטרס, משתמש בספרו “חדשנות או למות” בביטוי  “חוויה חושית שתיחרט בזיכרון”. שימוש בריח, צבע שונה, עיצוב חלל לא שגרתי, הגשת טעם מיוחד או כל דרך חושית פרובוקטיבית.
מה דעתכם? אולי ריח של בית, יכול למגנט מועמדים, לחרוט להם בזיכרון את הארגון שלכם?  מה זה בכלל ריח של בית? הרי לא תבחרו בריח תבשילים… חשבתם פעם על  מפיץ ריח בריח של מרכך כביסה?…
לחרוט בזיכרון , לשחרר לחץ!
מתי פעם אחרונה חוויתם חרדה ולחץ? ראיון עבודה הוא אירוע מלחיץ.
צרו למועמדים שלכם סביבת ראיונות מזמינה, מרגיעה וכך תוכלו לחזות בהתנהגות טבעית יותר שלהם ולקבל תמונת מצב אמיתית יותר. סביר להניח שרוב הראיונות אותם חווה המועמד היו מלחיצים ודוחקים , וודאי לא “ממגנטים”…
צבעו את חלל הראיונות בצבעים בעלי השפעה מרגיעה ולא מאיימת. כתום מזמין תקשורת, ירוק מרגיע , סגול מתוחכם ומעורר השראה ויצירתיות. נסו להימנע  מ”אדום כועס” או מ”אפור כבד ועצוב”. נסו להתייעץ עם גורמים מקצועיים לגבי בחירת הגוונים ושילובי הצבעים כך שאכן תשיגו את התוצאה הרצויה.

לחרוט בזיכרון, לשחרר לחץ, לייצר בועת חוויה!
שבו במקומו של המועמד בחדר הראיונות ודמיינו את החוויה .
האם הכסא נוח? דברים שרואים מכאן לא רואים משם…האם המועמד רואה את כל הבלגן, הקלסרים, האם הדפים ממש מול העיניים? האם האקוסטיקה “לא עובדת” ושומעים את כל המתרחש בחדר הסמוך? האם השמש מסנוורת, האור מחמם, המזגן מקפיא?
עכשיו תוסיפו טון וחצי לחץ (“בילט אין” בתהליך ראיון) וקיבלתם סביבת עבודה שכנראה לא “תמגנט” את העובדים הטובים שרציתם…
מומלץ ליצור חדר ראיונות נקי מ”רעשים” והסחות דעת – כזה שתוכלו לייצר בו בועת חוויה. טפלו בגורמים שבשליטתכם: הצללה , טמפרטורה נעימה , נוחות ישיבה… וסוד קטן: דאגו שפריט אחד בחדר, לא צפוי , שמיוחד רק לכם יהיה גלוי לעין ואפשר יהיה לחוש אותו , שייחרט בזיכרון המועמדים שלכם (בובה , מנורה , סוכריות קופצות, יצירה שלכם ,אפילו  דג שאתם מגדלים באקווריום).
אתם נבחרתם להוביל בארגון שלכם את תחום הגיוס. הדריכו את הצוות המשתתף בתהליך הגיוס כיצד “לחרוט בזיכרון, לשחרר לחץ ולייצר בועת חוויה!” .
תתחילו בדברים הקטנים, היו מהמובילים בשוק העבודה שהשכילו להבין את חשיבות סביבת עבודה ממגנטת.

* מירב רותם הינה הבעלים של סטודיו ג’ירף, סטודיו לעיצוב משרדים בראיה ארגונית.
רותם היא מעצבת פנים, בעלת ניסיון עשיר בארגונים מובילים. שימשה בעבר כחברת הנהלה, סמנכ”ל משאבי אנוש ומעצבת פנים ארגונית בחברת מימון ישיר, מקבוצת ביטוח ישיר.
הנכם מוזמנים להתארח באתר ולחוות מהו עיצוב משרדים בראיה ארגונית: www.grf.co.il

על הכותב

ממו מגזין

ממו מגזין

השאר תגובה

דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black

תפריט נגישות

הצהרת נגישות