המלצה מהשטח

הדרך להצלחה בתפקיד

ענבר יריב, מנהלת משאבי אנוש בחושן אליאב הנדסת מערכות בע”מ מאמינה כי ההצלחה של מנהלת משאבי אנוש תלויה בחיבור לשטח ובהקשבה לצרכי העובדים
מי אני?
ענבר יריב, מנהלת משאבי אנוש בחברת חושן אליאב הנדסת מערכות בע”מ

ותק בתפקיד:

חצי שנה

תחומי אחריות:

“ניהול תחום משאבי אנוש בחברה, גיוס וקליטת עובדים, שימור והנעת עובדים, ביצוע שיחות חתך, ניהול תהליכי הערכות עובדים והערכות ביצועים, הדרכה, רווחה ופרט, הטבות לעובדים, ניהול קריירה, אחריות אדמיניסטרטיבית בתחום הליסינג ועוד”.

מס’ עובדים בארגון:

כ-80 עובדים.

אופי הארגון:

“חברת היי טק בתחום הנדסת מערכות לתחום הביטחוני, צבאי ואזרחי. העובדים שלנו משולבים בפרויקטים שונים בתעשיות הביטחוניות, כך שלא כל העובדים נמצאים פיזית באותו מקום, דבר שהופך את תחום משאבי אנוש בחברה למאתגר ועתיר משמעות. החברה בנויה מאנשים איכותיים, מיוחדים ומומחים בתחומם. אצלנו לכל עובד יש את היכולות והמקום להשפיע ולקחת חלק משמעותי בניהול הפרויקטים השונים”.

הכי אוהבת בעבודה:

“את הגיוון הרב בתפקיד ניהול HR בחברה, את האתגר העצום והמשמעות שיש למחלקת משאבי אנוש, בעיקר בשל העובדה שהעובדים שלנו עובדים במקומות שונים, וכמובן, את הקשר הישיר והבלתי אמצעי עם המנהלים והעובדים בשטח”

חוץ מעבודה:

בת 30, נשואה לחגי ואמא של רומי (1.5)
מתגוררת בקרית אונו
בעלת MA בקרימינולוגיה קלינית מאוני’ בר אילן ובמהלך לימודי תעודה לניהול משאבי אנוש.
בין לבין משקיעה באמהות

ה”אני מאמין” שלי:

“לעיתים שינויים קטנים עשויים לחולל את השינוי הגדול ביותר. אני מאמינה כי ההצלחה של מנהלת משאבי אנוש תלויה בראש ובראשונה בחיבור לשטח ובהקשבה לצרכי העובדים. לא תמיד תוכניות מפוארות שנראות  לנו כבעלות המשמעות הגדולה ביותר, הן אלו שיתרמו להנעת העובדים ויתאימו לצרכיהם”.

הפעילויות המיוחדות שלנו: “יצירת פעילויות שמטרתן להגביר את תחושת השייכות של העובדים לחברה ולחזק את תחושת ההזדהות והשייכות.

אז מה היה לנו?
יום פתוח במשרדי החברה

“לקראת פסח השנה, הזמנו את כל עובדי החברה להגיע במהלך יום שלם לבקר במשרדי החברה. העובדים לא הוגבלו בזמן ולא הייתה הרמת כוסית עם שעה רשמית ונוקשה, כל עובד הגיע במהלך היום בזמן שנוח לו להסתובב ולהתרשם ממשרדי החברה ששודרגו לאחרונה. במהלך היום הלו”ז של המנהלים הבכירים בחברה היה פנוי לחלוטין וכל עובד שהגיע יכל להיכנס למנהלים, לברך ברכת חג שמח ולשוחח עם הנהלת החברה על כל נושא מקצועי או אישי שעולה על רוחו.
“בחדר הדיונים היה כיבוד ובכניסה למשרד הוקרנה מצגת המפרטת את הפרויקטים השונים של החברה לשנת 2010 כך שכל עובד נחשף לפרויקטים נוספים בחברה מלבד הפרויקט עליו הוא עובד.
במצגת שילבנו גם פרויקטים היתוליים וקטעים מצחיקים, האווירה במשרד הייתה נהדרת, העובדים שלא מגיעים באופן שוטף למטה החברה, נצלו את היום כדי לשוחח עם ההנהלה והעובדים במטה החברה ולחזק את הקשר”.

גולת הכותרת:
“כל פעילות גיבוש או רווחה בחברה נבנית תמיד מתוך מטרה להגביר תחושת הזדהות ושייכות של העובדים ולהקנות תחושה של “גאוות יחידה”. בחברות ייעוץ, בהן לא כל העובדים נמצאים יחדיו פעילויות מסוג זה הכרחיות והתוצאות בשטח מדהימות. אסור לשכוח שיש קשר ישיר בין ההשקעה בעובדים לתרומתם לארגון ושביעות רצונם”.

תקציב:

“תקציב מינימאלי ביותר, ההשקעה הכספית היחידה הייתה עבור כיבוד לעובדים, מעבר לזה נדרשו זמן ותשומת לב בלבד”.

הטיפ שלי:
“תמיד להיות מחוברים לשטח ולצרכי העובדים, חיבור שכזה יכול להביא לתוצאות מדהימות לשני הצדדים וכולם יוצאים מורווחים”.
“לפני שפונים לספקים חיצוניים או מרימים ידיים כי “אין תקציב” כדאי לבדוק את המשאבים בתוך הארגון ולנצלם לטובת פעילויות וגיבוש בתקציבים מינימאליים עד אפסיים- זה עובד”.

על הכותב

ממו מגזין

ממו מגזין

השאר תגובה

דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black

תפריט נגישות

הצהרת נגישות